Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Рейтинг:  5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна
 

Методическая разработка урока по английскому языку

Презентация проекта по развитию туристского центра

Шумова Антонина Ивановна,
преподаватель английского языка
Петровского колледжа Санкт-Петербурга

Разработка содержит план-конспект открытого урока по английскому языку  для 2 курса, презентацию урока, студенческую презентацию проекта.

Специальность: 100101 «Гостиничный сервис»

Дисциплина – Иностранный язык в сфере профессиональных коммуникаций

Уровень: «Pre-intermediate» - средний, 1-й год обучения

Учебник: «English for international Tourism» I.Dubicka, M.O`Keeffe, Longman, 2012

Тема: “Презентация проекта по развитию туристского центра“ (Anewmoderntouristdestination).

Цели урока:

Практические: совершенствование лексических и грамматических навыков говорения в устной монологической речи,

Развивающие: формирование и развитие учебно-организационных компетенций (взаимоконтроль, самостоятельная работа, коллективная деятельность), содействие установлению прочных связей между накопленным и новым опытом познавательной и практической деятельности.

Воспитательные: активизация познавательной инициативы и формирование социальной компетентности.

Тип урока: комбинированный – комплексное применение знаний с использованием электронно-образовательных ресурсов.

Материальное оснащение урока: доска, компьютер, проектор, интернет ресурсы, карточки для работы в группах

 

                                                  Ход урока

1.     Орг. Момент. Приветствие. Настрой студентов на атмосферу иноязычного общения: постановка целей и задач урока, информация о

ходеурока.

5 мин.

 

Teacher (T): Good morning everyone! Nice to see you again!

Students (S): Greet the teacher.

T: Is anyone absent today?

S: If there are any they say.

T: Today we have gathered here because we are all united with one interesting idea of making an island into a new modern tourist destination.  And I am really keen on this work as I am always happy to listen to your interesting ideas, which sometimes sound fantastic. It is your first project work, how did you like it? Was it interesting? Did everyone manage to prepare? Are you ready with your presentations?

S: Say they are ready.

T: So, today we have a lot to do. First, we will speak about general things concerning making presentations then we will remind our last lesson dealing with some ideas of converting an island into a resort, after that we will have some group work. And of course, we will be listening to you and discussing your own presentations.

 

2.     Работа с группой. Фронтальный опрос с целью расширения практики речевого общения, закрепление связей между накопленным и новым опытом познавательной и практической деятельности.

 10 мин.

T: As it is your first presentation (project work) let`s have a small talk about it. I`d like you to answer some questions:  Why is it an important professional skill for those who work in the tourism industry?

S: It is a simple way of giving information. One picture can be used instead of many words.

T: What resources did you use?

S: Of course the Internet. And Power Point.

T: What makes a good presentation? What things make it effective?
S: Presentations need to be well organised and well delivered.

T: What language is usually used?

S: It is professional English with the appropriate expressions.

T: What will you start your presentation with?

S: Introducing yourself and what you are going to talk about: I am…  Today I am going to talk about…

T: What expressions can organize the selected material?

S: First of all, I`d like to … Then I`ll talk about… Finally, I`ll talk…

T: How will you present the advantages and disadvantages of each point?

S: The main advantage of this is that…

T: And how will you conclude your presentation?

S: To sum up… In conclusion… This may be the end of my presentation…

T: I can agree with you, these are general rules.  But never forget to sound confident and convincing.

 

3.     Работа с группой. Фронтальный опрос с целью активизации и совершенствования  актуального словарного запаса, продуктивного взаимодействия студентов в решении поставленной задачи.

5 мин.

 

 

T:  Last week at our lesson we listened to a small talk offered by the authors of our textbook. Do you remember what this talk was about?

S: It was a small presentation on converting an island into a resort.

T: Why was it important for the people who live there?

S: They wanted to make the island famous, invite tourists, holidaymakers, improve economy of the island.

T: That`s correct. Now I want you to discuss the following. In your presentations you offered different changes to improve your island. And we all know that any changes have both positive and negative sides. Now think and write your ideas about such changes, about advantages (positive sides) and disadvantages (negative sides) of human (people`s) activities. But before that I would like you to divide into two groups.

 

4.     Работа в группах.  Все делятся на 2 группы по 4-5 человек. Одна группа готовит список возможных преимуществ при подобной реконструкции, другая – недостатков.

Цель: самостоятельное высказывание предположений, обсуждение проблемных вопросов, активизация словарного запаса, познавательной инициативы.

Предлагаемые вопросы способствуют концентрации внимания на важной информации. Ответыустные, допустимыреплики.

5 мин.

T: What changes do people usually do in such cases? What do they start with?

S: They build something.

T: What can we (people) build to make a place a popular tourist destination?

S: New hotels, restaurants, cafes, fun areas, aqua parks, oceanariums, children playgrounds, casinos, shops, markets even sea ports and airports.

T: What do people do if the place (island) is covered with forest?

S: They have to cut it.

                                              Аdvantages

Morejobs

More careers

More career opportunities

More choice for shopping

More money, taxes, foreign currency

More modern things like Internet cafés

More cosmopolitan atmosphere

5.     Каждая группа выбирает карточку с заголовком « + Advantages» или « -Disadvantages», идет обсуждение и составление списков. По истечении времени студенты предлагают свои варианты. Представитель от группы обобщает информацию.  Карточки с примерными ответами для обсуждения выглядят так:

 

 

 

 

 

                          Disadvantages

Cut forests

Small villages with residents may disappear

Danger for children

Local people can lose their businesses (fishing, growing vegetables and fruit, building small houses for local people, making souvenirs)

Animals, exotic birds may disappear

More pollution

More crime

Ugly buildings

 10 мин.

Студенты могут дополнять друг друга, оспаривать мнения. Завершаетдискуссиюпреподаватель.

T: Of course, when new roads, hotels and shops appear people can get good opportunities for careers, new jobs. They get more money and pay taxes. The more money they get, the more taxes they pay, the more taxes they pay, the richer becomes the country, the higher grows the economy.

But on the other side – imagine: there are local people who live in small villages (residents, islanders who live quiet, peaceful life) they know each other, help each other (they may not have TV or internet), what can happen to them? What can happen to their small businesses when big business comes?

S: Big business ruins the small one.

T: Certainly, small business ruins, becomes destroyed, disappears. So young people and old ones lose their work. And who knows what happens to the environment when people start building new houses made of glass and concrete – modern  hotels, shops, airports and roads?

S: The air and water become polluted. There is more noise, more danger for local people and children. They can feel unhappy.  And there may even be conflicts between local people and holidaymakers.

 

T: That`s correct. And now we are getting to a very important part of our lesson -your projects made in the form of  Power Point presentation. The topic of your project is on this slide: ‘A new modern tourist destination”.

(Кто-то из студентов может прочитать тему на 1-ом слайде.)

 Take turns and  give your presentations to the class and after that we will have some discussion. Butfirstreadthetaskonthenextslide:

(кто-то из студентов читает задание на следующем слайде. Слайды  3,4,5 содержат информацию о том, какие аспекты должны быть обязательно  включены в презентацию, задание перед прослушиванием предлагается на 6-ом слайде).

  “Listen and think what  project is the most environmentally friendly” this is the task for everyone.  So, in the end we are going to discuss your projects and vote the for most appropriate and effective.

 

6.     Просмотр презентаций.  Студенты по очереди представляют свой материал на компьютере.

Цель: актуализация речевых компетенций с учетом нового уровня мотивации студентов, которая характеризуется самостоятельностью при постановке целей, поиске информации, овладении учебными действиями, осуществлении самостоятельного контроля и оценки деятельности.

40 мин.

 

7.     Рефлексия. Обсуждение презентаций, подведение итогов.

5 мин.

T: Thank you all for that really interesting work. Well done. Some of your projects are almost professional  and some sounded absolutely fantastic. You were exact in selecting material and organizing it. You used appropriate language and spoke confidently. I can agree with your choice of the most interesting proposal on developing an island into a popular tourist destination. Thankyouallonceagain. Yourmarksare– “5” and“4” (“4” выставляется за значительное количество ошибок).

    Образец презентации, признанной лучшей, прилагается на диске.

 

8.     Объяснениедомашнегозадания.

5 мин.

T: Your home task for the next lesson is – Workbook, unit 8, page 34, ex. 4,5.

Основные источники

1.     «Еnglish for International Tourism», Student`s Book, Iwonna Dubicka, Margaret O`Keefe, Longman, 2012

2.     «Еnglish for International Tourism», Workbook, Iwonna Dubicka, Margaret O`Keefe, Longman, 2012

3.      www.mcmillanenglish.com

4.      www.bbc.co.uk/woldservice/learningenglish

5.      www.britishcouncil.org/learning-eil-recources.htm

You have no rights to post comments

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»

ПРИГЛАШАЕМ!

Приглашаем педагогов со стажем работы по специальности от 25 лет в Клуб ветеранов педагогического труда!

Только для вас - специальные образовательные мероприятия, интересные встречи и многие другие события.

Звоните по телефону: (812) 956-67-42 или пишите на e-mail: editor@ext.spb.ru

Просим всех, расскажите о Клубе своим коллегам, которые уже не работают в школе!

Ваши АНОО «АНЭКС» и Экстернат.РФ